BARNEHAGETANTA er tilbake

Da var jeg tilbake fra et års pause fra BARNEHAGETANTA for å skrive for Barnehageforum Student. Året har vært spennende, med både masteroppgaveskriving og publisering av artikler. I August begynte jeg å jobbe fullt som Førskolelærer og pedagogisk leder for småbarnsavdelingen min Nordigarden. Det har vært utfordrende med en ny tilværelse etter to år med studier, men jeg er glad for å ha kommet i gang igjen. Jeg hadde store planer om hvordan jeg ønsket å jobbe som Førskolelærer igjen da jeg gjorde meg ferdig med masteroppgaven. Engasjementet var på topp og jeg skulle ut i feltet å vise frem mine nye lærdommer, og prøve ut meg selv som en ny fresh pedagogisk leder med en master.

Få uker ut i arbeidslivet fant jeg ut at jeg var gravid med mitt første barn, som var planlagt. Fokuset ble plutselig vridd fra å stå sterkt engasjert i yrket, til å bli fascinert av en ny virkelighet jeg aldri før har vært en del av. Det var vanskelig å være på to steder i livet samtidig, noe som gjorde at lykken over å være i jobb igjen som en engasjert Førskolelærer, ble overskygget av lykken over å være gravid og vente barn. 

Etter 6 måneder med sterke lykke følelser blandet med en kamp for å vedlikeholde engasjementet for yrket, er jeg nå tilbake for å utvikle og tenne skrivelysten igjen med å gjenoppta bloggen min BARNEHAGETANTA:) Jeg håper at dere som fulgte meg for et år siden fortsatt ønsker å lese mine artikler, men også bidra til diskusjoner og kritisk refleksjon over barnehagefeltets mange viktige temaer. Jeg velger å begynne året med å gå inn i en allerede het diskusjon om Førskolelæreres planleggingstid.

Kommentarer

Populære innlegg